Zasady szkolnego SCRUM

Ogólne założenia podejścia SCRUM zostały zaprezentowane przez Hirotakę Takeuchiego i Ikujiro Nonakę w artykule The new new product development game, opublikowanym w „Harvard Business Review” w 1986. Definicja Scruma w zastosowaniu do produkcji oprogramowania została sformalizowana przez Kena Schwabera w 1995. Poniżej możesz pobrać zasady Scrum w wersji przygotowanej dla naszej szkoły.

Obraz

Zobacz migawki ze SCRUM-owych projektów


Zasady ogólne SCRUM

Osoba (A) Product Owner - osoba lub instytucja (np. szkoła) przygotowująca dokument AppLog
Osoba (B) Scrum Master - osoba prowadząca grupę projektową (nauczyciel)
Osoba (C) Osoba przygotowująca raporty tygodniowe (Weekly) i prowadząca blog na stronie code.kopernik
Osoba (D) Osoba przygotowująca dokumenty Sprint-Log i Sprint-Review
Pozostałe osoby to członkowie zespołu Scrum


AppLOG


SprintLOG


Weekly


Review