Ogólne założenia podejścia SCRUM zostały zaprezentowane przez Hirotakę Takeuchiego i Ikujiro Nonakę w artykule The new new product development game, opublikowanym w „Harvard Business Review” w 1986. Definicja Scruma w zastosowaniu do produkcji oprogramowania została sformalizowana przez Kena Schwabera w 1995. Poniżej możesz pobrać zasady Scrum w wersji przygotowanej dla naszej szkoły.
Osoba (A) Product Owner - osoba lub instytucja mająca problem do rozwiązania lub produkt do stworzenia.
Osoba (B) Scrum Master - osoba prowadząca grupę projektową (nauczyciel) do komunikacji między grupą a Product Ownerem.
Osoba (C) Osoba przygotowująca raporty tygodniowe (Weekly) i prowadząca blog w internecie (marketingowiec projektu)
Osoba (D) Osoba przygotowująca i rozliczająca grupę projektową z pracy (dokumenty Sprint-Log i Sprint-Review) (kontroler projektu).
Pozostałe osoby to członkowie zespołu Scrum (siła robocza).